Näytetään tekstit, joissa on tunniste Pajan Art. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Pajan Art. Näytä kaikki tekstit

lauantai 9. huhtikuuta 2011

Rakkaita muistoja

Pajan Artin haasteessa Arja pyytää tuomaan esille rakkaita
käsityömuistoja. Tässä niistä muutama.
Äiti on virkannut minulle kaksi sänkypeittoa kalalangasta ja tässä niistä toinen. Tyynyn on aplikoinut villakankaalle tätini.


Äidin virkkaama kaulus, joka on ollut käytössäni silloin tällöin joyli 30 vuoden ajan ja aina muodissa! On nyt pesua ja silitystä vailla!
 
Tämän muistovihon sain ollessani 4-5 vuotias. Tässä yksi aukeama.
Käsitöitä, joita todella arvostan ja omia tekeleitäni vuosien varrelta on paljon, vaikka olen
muuttaessani niitä kadottanutkin. Ehkä lisäilen näitä blogiin joku kerta!
Kiva haaste, kiitos Arja:)

torstai 17. maaliskuuta 2011

Kahteen haasteeseen

Osallistun tällä ATC:llä Pajan Art #80 haasteeseen ja
Ranskan kieltä en ymmärrä yhtään, mutta suklaista jotain,
olisko kaakaota??? Kisuli siinä mukana :))
"Pikku perhe" 17.3.2011

Ruokaa valmistuu...

Pajan Artin #80 haasteeseen "Ruoka" osallistun tällä kuvalla.
Kuva on lehdestä, jossa oli artikkeli perheravintolasta Italiassa.
Vanha rouva neuvoo perinneruuat kädestä pitäen nuoremmille.
Muistin nyt kerrankin käyttää micaympyrää kortissa. No tietenkin
se vaikeutti kuvaamista keinovalossa. Päivisin en pääse kuvaamaan, ehkä
viikonloppuna sitten.
Arjalle kiitos hauskasta ja jokapäiväisestä haasteesta!
"Ruuan valmistus" 17.3.2011

lauantai 12. maaliskuuta 2011

Pajan Art/Fantasiaa

Tein tähän Pajan Artin haasteeseen kaksi ATC -kokoista korttia.
Ensimmäiseen olen leimannut ja värittänyt kuvat. Portissa on klakeerausta
ja taustassa glitterhilettä.
Toinen kuva on joskus Paperellasta hankittuja kuvia.
Vasemmalla : "Tahdon pois" 11.3.11
Oikealla: "Pikkukeiju levähtää" 11.3.11
Oli kiva haaste, kiitos Arja!

Kaikille oikein mukavaa viikonvaihdetta:)

sunnuntai 20. helmikuuta 2011

Pajan Art #76

Pajan Art:n haasteen A-osaan osallistun tällä Atc:llä.
B-osan vanhuuskortti olisi minusta paljon mieluisampi tehtävä,
mutta unohdin valitsemani kuvan työpaikalleni. Jos
ehdin, osallistun myös B -osaan.
20.2.2011/Nuoruus

maanantai 24. tammikuuta 2011

Pajan Art/Päähine

Pajan Art haastoi tekemään kortin, jossa on jonkunlainen päähine.
Tein kyseisiä tuikitarpeellisia asusteita työkseni noin 10v ajan.
Mutta tässä kuvassa romantiikkaa ja juhlavuutta kerrakseen!
"Lady"/ 21.1.2011

torstai 7. lokakuuta 2010

Pajan Art/Numeroita

Arjan haasteen mukaisesti: Numeroita.
Vasemmalla olevassa atc:ssä on laivalippua, junalippua, kauppakuittia, osa postimerkkiä, bingolippua ja rekisterikilpeä, sekä kaksi kelloa! Eikä yhtään ideaa, joten tein sitten toisen, jossa on vähemmän numeroita, mutta jonkunlainen punainen lanka sentään:)
Kiitos haasteesta!!!
Vasemmalla: 314)"Numerot"/6.10.10/Vapaa
Oikealla: 315)"Haaveet"/6.10.10/Vapaa

perjantai 1. lokakuuta 2010

Pajan Art/Pilvet

Tällä atc:llä osallistun Pajan Art:n haasteeseen, jossa kuuluu olla pilviä jossakin muodossa.
Tein "pilvimuotin" ja levitin mustetta ympärille ja siirtelin muottia. Sitten tummemmalla sinisellä leimasin muutaman kuvan, tummensin reunat ja lisäsin siivet.
Kiitos kivasta haasteesta!
312) 30.9.2010/Pilvet/Vanhat vitoset

torstai 9. syyskuuta 2010

Pajan Art/Vanhuus ja lapsuus

Arja heitti mielenkiintoisen haasteen, kiitos siitä!!!. Kuvat selasin ja tulostin netistä ja taustakartongin väritin kullan värisellä askartelumaalilla. "Pitsi" on siirtokuvaa.
Haaste kumpuaisi lisää kortteja esimerkiksi suvustani. Mutta, nyt on ollut viime ajat kovin hektistä, en ole ehtinyt syventymään pitkäksi toviksi mihinkään.
306)"Kultaiset muistot"/8.9.2010/Vapaa

maanantai 6. syyskuuta 2010

Pajan Art #56



Pajan Art -haasteessa Arja pyytää käyttämään tekniikoita, joita ei ole käyttänyt.
Tein tagit niin, että pohjat väritin Distress Inkeillä ja läträsin vettä mukaan ja kuivuttuaan punaisen leimailin pölkkyleimasimilla ja lilan sitten kiekuraleimasimella koristelin. Kimalleliimaa on molemmissa.
ATC:n väritin vahvalla kahvilla ja päälle ruskeaa sokeria ja kuivasin kuumailmapuhaltimella, niin, että sokeri suli. Sitten mustalla leimavärillä taas leimailin ja paperikukkaset laitoin piristeeksi. Hyvältä tuoksuva kortti!!!

304) "Kahvia"/05.09.2010/Vapaa
Haaste oli mainio! Mallikortit ovat ihanaakin ihanampia:)
Arja, kiva kun nähtiin livenä ja oli mukavaa, kun matka kotiin oli hilpeä:) 

keskiviikko 25. elokuuta 2010

Pajan Art/Lehdetön puu

Osallistun tällä atc:llä haasteen b-osaan. Käytin Annen piirtämää kuvaa ja taustaa väritin Distress-musteilla.
Nuo valopilkut eivät oikein onnistuneet nätisti, ne olen embossannut kullan värisellä jauheella ja tähdet ovat ääriviivatarroja. Kiitos haasteesta Arjalle.

301) "Tähdet ja puu"/24.8.10/Vapaa

maanantai 23. elokuuta 2010

Pajan Art/Kesä

Kesää vintagekortissa. Osallistun atc-haasteeseen kovasti myöhässä, mutta kuitenkin!
Kiitos haasteen laadinnasta!
299) "Kesä"/18.8.2010/Vapaa

perjantai 30. heinäkuuta 2010

Pajan Art/#52

Pajan Art:in haaste peräänkuuluttaa nyt vaatemuotia ja lisäksi kuuluu kortissa olla pilkkuja!
Tässä atc-kokoisessa kortissa on kesämuotia vuodelle 2010!
289) "Denimiä"/28.7.2010/Vapaa


Tässä muotia olympiakesäksi 1952!
290) " 7.1952/29.7.2010/Vapaa

perjantai 2. heinäkuuta 2010

Pajan Art #50/kakkupaperi

Onnittelut Pajan Art haasteelle.
Tein nyt ATC:n. Tarkoitus on tehdä postikorttikin!
282) "Ruusukeiju" 1.7.10/Vanhat vitoset

sunnuntai 30. toukokuuta 2010

Kortti Pajan Art haasteeseen


Väritin taustan leimavärillä ja reunoja embossasin valkoisella jauheella ja yhdelle puolelle kiekura embossaten. Tekstileimaa käytin ja lokkileimasinta, jotka molemmat on nyt käytetty ensimmäistä kertaa. Ruusun alla oleva ympyrä on uudesta stanssistani. Valkoinen ruusuke on atcvaihdossa saatu, enkä ole aikaisemmin noita käyttänyt.
Eli aikas monta uutta matskua on tässä yksinkertaisessa kortissani. Pajan Art haasteessa piti tausta tehdä itse värittäen ja sitten leimaten ja sitten tuli käyttää jotain ennen käyttämätöntä, tai unohduksissa ollutta materiaalia.

275)"Ruusu"/30.5.10/Vapaa

sunnuntai 23. toukokuuta 2010

Pajan Art/Servettejä

Pajan Art haasteessa pyydetään tekemään kortti kokonaan servettejä käyttäen. Kolmea eri servettiä käytin tässä atc:sä. Käytin apuna kontaktimuovia ja servettilakkaa.
273) "Kielojen aikaan"/23.5.10/Vapaa

keskiviikko 12. toukokuuta 2010

Poika, mustaa ja matkalla ollaan

Pajan Art -haasteen B-kohtaan tulee tehdä ATC, jossa on poika ja mustaa väriä. Taustana tässä on junalippu, joka ei sietänyt lainkaan käsittelyjäni, joten huonosti näkyy lippunen...
Osallistun tällä myös TMTA Ch/Travel
268) "Junalla Pariisiin"/11.5.10/Outille

lauantai 8. toukokuuta 2010

Pajan Art

Pajan Art # 44 haasteessa pyydettiin tekemään kaksi atc:tä, joissa näkyy Eiffel-torni osittain ja kortit ovat muutenkin samaa sarjaa.
Tein tumman siniselle taustalle nämä kortit.

264) "Odotan tapaamista"/7.5.10/Saila
265) "Lentävä ruusu"/7.5.10/Saila 

sunnuntai 2. toukokuuta 2010

Rasia

Viimeisessä Pajan Art:n haasteessa annettiin A-kohtaan aiheeksi rasia.
Olin ostanut aikaa sitten Sinellistä kolme kappaletta tanakoita pahvilaatikoita päällystettäviksi. Ensimmäinen ja pienin on nyt sitten tässä. Kannen koko on noin 15x15 cm. Laatikolla on syvyyttä noin 5 cm.
Maalasin ensin joka puolelta askartelumaalilla.
Kannen päällipuolen päällystin decoupage-tekniikalla ja liimasin kannen reunoille puuvillapitsin.
Koristelin kannen sisäpuolen. Töhnäsin nurkkiin leimamustetta.
Laatikon sisälle pohjaan laitoin skärppipaperin ja samasta paperista tein ulkopuolelle liuskat, jotka koristelin Martha Steward:n reunaleikkurilla.


keskiviikko 7. huhtikuuta 2010

Pajan Art/Moo-kortti ja ATC

Normaalisti Pajan Art:n haasteessa on valinnan mahdollisuus, tehdäkö A vai B -kohtaan kortti tai jotain muuta vaadittua. Nyt ei mitään mahdollisuutta kuin kyhätä Moo -kokoinen ja lisäksi ATC -kokoinen kortti. Lisäksi korteissa kuuluu olla vähintään kolme samanlaista elementtiä!!!
Leimaamalla tein taustat ja valitsin aiheeksi kissan.
Oli oikeasti ihan oikein mukava haasteen aihe :))
Ensimmäinen moo -kokoinen, jonka olen tehnyt (2,8 x 7,0 cm) on todella pikkuriikkinen kortti.
245) "Kukkapuska"/5.4.10/Vapaa